Mówią, że u sąsiada trawa zawsze jest bardziej zielona. To przekonanie od lat króluje w świecie marketingu sieciowego, w którym aktywni dystrybutorzy co rusz kuszeni są przez konkurencję. A to lepszym samochodem, a to wycieczkami zagranicznymi, a to super premiami… Kiedy warto pozostać lojalnym, a kiedy zmienić firmę MLM?

Na temat zmiany firmy marketingu sieciowego mam zdecydowane przekonania – w niektórych kręgach bardzo niepopularne. Jestem zwolenniczką odpowiedzialnej lojalności. Co to znaczy? Uważam, że do wyboru firmy trzeba podejść na poważnie i świadomie wybrać tę najlepszą dla siebie. Wówczas nie trzeba szukać nowego partnera w biznesie czy wręcz skakać z kwiatka na kwiatek. Opowiadałam zresztą o tym w ostatnim odcinku „MLM bez tajemnic”, do obejrzenia którego gorąco Cię zachęcam.

Złote góry

Znam mnóstwo osób, które zmieniają firmy jak rękawiczki… praktycznie bez powodu. Wystarczy, że nie układa im się współpraca z liderem albo nie odnoszą oczekiwanych sukcesów i już rozglądają się za nowymi możliwościami. Niestety rzadko możemy rzeczywiście obwiniać firmę o swoje niepowodzenia – zazwyczaj wynikają one bowiem ze słabego zaangażowania, złego podejścia albo nieodpowiednich metod pracy. Moim zdaniem w tym momencie lepiej popracować nad sobą niż przeskakiwać do kolejnego biznesu, jednocześnie szkodząc swojemu wizerunkowi i tracąc zaufanie klientów i współpracowników.

Niektórzy dają się też skusić obietnicom łatwiejszego zarobku albo genialnych bonusów na wyciągnięcie ręki. Wiesz co? Nie wierzę w złote góry. Żeby coś osiągnąć, zawsze trzeba na to zapracować – czy w tej czy w innej organizacji MLM.

Są jednak takie sytuacje, kiedy faktycznie warto zastanowić się nad zmianą firmy.

Kiedy warto zmienić firmę MLM?

Kiedy nie chcesz już korzystać z produktów

Jeśli z jakiegoś powodu sam nie chcesz używać produktów swojej firmy, to tym bardziej nie powinieneś ich sprzedawać. Być może przestały spełniać Twoje oczekiwania – pogorszyła się ich jakość, nie działają już tak dobrze jak kiedyś lub ich cena stała się z czasem zbyt wysoka?

Niestety tak się czasami dzieje, że satysfakcja z korzystania z danego produktu znika. Wówczas po pierwsze praca w sprzedaży bezpośredniej staje się udręką, a po drugie… po prostu źle czujemy się, polecając coś nie w pełni szczerze. Gdy znajdziesz się w takiej sytuacji, warto rozejrzeć się za lepiej dopasowanym partnerem w biznesie.

Kiedy plan marketingowy zmienia się na gorsze

Zmiana jest naturalnym elementem życia, ale… nie zawsze musi Ci się podobać. Zwłaszcza, jeżeli chodzi o zmiany w sposobie zarabiania oferowanym przez firmę MLM, z którą współpracujesz.

Oczywiście nie wszystkie będą budzić Twój sprzeciw – plan marketingowy może przecież stać się dla Ciebie jeszcze korzystniejszy. W przeciwnej sytuacji, kiedy w planie wynagrodzeń zachodzą zmiany negatywne dla Ciebie, pora poszukać innej firmy. Pamiętaj, że w marketingu sieciowym masz przede wszystkim zarabiać. Nie pozwól odebrać sobie tej możliwości.

Kiedy firma jest nieuczciwa

Krótka piłka – jeśli czujesz lub wiesz, że firma z którą współpracujesz działa nieetycznie czy wręcz nieuczciwie, koniecznie poszukaj nowego partnera. A być może to nie firma sama w sobie, a ludzie z nią współpracujący nie przestrzegają zasad etyki?

Zaniepokoić może Cię np. brak polskiego adresu firmy lub możliwość wykupienia kolejnego szczebla kariery w danej organizacji – to częsta praktyka w przypadku piramid finansowych. Zastanów się dwa razy także zanim zaufasz liderowi, który rozkręca już “enty” biznes z którąś firmą z kolei.

Miałam to szczęście, że trafiłam na naprawdę fantastyczną firmę, z którą pracuję już od 10 lat i nigdzie się nie wybieram. W oparciu o możliwości, jakie daje Betterware podjęłam świadomą decyzję o współpracy i po dziś dzień wiem, że to był dobry wybór. Tobie życzę tego samego.