Jeśli marketing sieciowy to dla Ciebie nowość, być może jeszcze nie wiesz, jak wielka jest różnica między dystrybutorem/konsultantem, rekruterem a liderem. Właśnie ten ostatni, czyli lider, buduje największe biznesy i zarabia najwięcej. Jak się nim stać i jak poprawić swoje umiejętności, jeśli już zarządzasz swoimi strukturami?

Główną rolą lidera jest wbrew pozorom nie budowanie zespołów, ale ich rozwijanie i pomaganie innym w osiągnięciu ich pełnego potencjału biznesowego. Jednym przychodzi to naturalnie, inni muszą pracować nad swoimi umiejętnościami przywódczymi – jednak pozycja skutecznego lidera zawsze leży w zasięgu ręki. Jeśli zastanawiasz się, jak stać się lepszym liderem MLM i zarabiać więcej, przeczytaj tych 6 wskazówek.

Poznaj swój styl przywództwa

To bardzo ważne, byś jako lider był w pełni świadom tego, co sobą reprezentujesz i jakie masz możliwości. Dlatego polecam Ci, byś już na początku swojej drogi zadał sobie kilka pytań. Jakie są Twoje mocne strony? Jakie są Twoje kluczowe wartości w życiu i biznesie? Jakie cechy uważasz, że powinni rozwijać członkowie Twojego zespołu? Co podobało Ci się, a co nie, w dotychczasowej współpracy z ludźmi?

Dzięki temu po pierwsze zdasz sobie sprawę z tego, nad czym pracować, ale także z tego, czego unikać i jak nie postępować. Buduj swoje przywództwo na zaletach i pozytywnych wartościach.

Komunikuj się skutecznie

Nie ma nic gorszego niż lider, który nie słucha swoich współpracowników. Często zapominamy, że komunikacja to nie tylko mówienie, ale także uważne odbieranie komunikatów innych osób.

Jeśli naprawdę zależy Ci na stworzeniu silnego i efektywnego teamu, wypracuj w sobie ciekawość i otwartość na innych. Dostrzegaj ich problemy oraz osiągnięcia. Przede wszystkim wykreuj taką atmosferę, która każdemu da pewność, że zostanie wysłuchany.

Integralność to klucz

Mam nadzieję, że ten punkt weźmiesz sobie głęboko do serca. Integralność to cecha ludzi wybitnych, szanowanych, uczciwych. Polega na pełnej spójności między tym co myślisz, tym co mówisz i tym co robisz.

Amerykanie mają takie określenie: walk the talk, co możemy luźno przetłumaczyć na swojskie: nie rób z gęby cholewy. Bądź więc szczery i wywiązuj się ze swoich obietnic. To sprawi, że współpracownicy pójdą za Tobą w ogień, bo będą doskonale wiedzieć, że ich nie zawiedziesz.

Świeć przykładem

Jeśli chcesz, żeby Twoi współpracownicy byli proaktywni – sam taki bądź. Jeśli chcesz, by angażowali się w pracę – sam się angażuj. Jeśli chcesz, by uczynili z marketingu sieciowego stały element swojego stylu życia – pokaż im, że Ty tak właśnie robisz.

Nie masz prawa wymagać od innych czegoś, czego sam nie robisz czy nie oferujesz. Pamiętaj też, że najłatwiej zainspirować zespół poprzez działanie, nie gadanie. Dlatego rób to, co chcesz by także Twoi partnerzy robili i czekaj na efekty.

Chwal, doceniaj, zauważaj

Pewnie nie będzie dla Ciebie niespodzianką, że zadowoleni pracownicy pracują wydajnej. A jedną z najlepszych metod na podniesienie poziomu zadowolenia u Twoich partnerów jest docenienie ich pracy.

Dostrzegaj i chwal każde osiągnięcie. Jeszcze lepiej, jeśli będziesz robić to publicznie. Możesz też wprowadzić drobne nagrody dla członków teamu. Poczują wówczas, że są wartościowymi networkerami, a Ty – wspierającym liderem.

Miej jasną wizję

Jeżeli nie wiesz gdzie chcesz dojść nie licz, że inni pójdą za Tobą w nieznane. Zawsze miej w głowie tzw. big picture, czyli szeroką perspektywę i kieruj się tą wizją w swoich działaniach. Miej konkretne cele, pomysły, pozytywne przekonania na temat przyszłości. Zarażaj swoich partnerów wizją tego, gdzie będą za rok, dwa czy pięć lat. Scali to zespół i pomoże mu sięgnąć gwiazd.